mandag den 11. juli 2016

Wilhelmshöhe Bergpark. Familiebesøg.

Stadig sommerferie.
Direkte da Samsø kørte vi til Frankfurt Am Main. Der bor mine svigerforældre. Vi var inviteret til 80 års fødselsdag, hos min mands moster Reni.

       
      Moster Reni, sammen med min svigerinde.

      Havde nogle gode dage sammen med mine svigerforældre.


Min svigermor.

To nyklippede, jeg var frisøren.

Efter flere hofteoperationer, har min svigermor kun meget kort gå-distance.



  Fik tiden til at gå med et slag kort.


På turen hjem, er vi flere gange kørt forbi Wilhelmshöhe s Bergpark. Det ligger ved Kassel i Tyskland.
Denne park er opført af en landgreve Karl von Hessen-Kassel. Han ville vise sin enevældge position. 
Parken er på 240 hektar og ligger i et bakkenlandskab.
Det højeste punkt er Herkulesmonumentet, 70 meter højt. Derfra løber kunstig vandfald og fontæner ned over Bakken. 

Parken er optaget på UNESCOs verdensarvsliste.

Slottet.


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar