mandag den 11. juli 2016

Sommerbluse.

Jeg havde ledt og var startet på en top, men mønstret var for omfattende til tv-strik, og meget af min strikke tid er når jeg skal slappe af foran tv, og derfor ofte kun om aftenen. Men den opgav jeg, ledte på nettet efter en anden opskrift, men fandt ikke rigtig en.
Så jeg har forsøgt min at lave "min egen model", der er både fejl i strikken(halvpatent) og så er skulderen blevet for bred, opskriftsfejl. Så hvis du vil gå i gang med denne top, så lav mindre masker i skulder. 
Halvpatenten trækker sig i længden, så lav den ikke for lang.

Jeg har brugt: Hjertegarn. Arezzo lin - hør/ bomuld / bambus.
5 nøgler, pind 4.





Dette er min udgave, husk at lave skulder mindre.

Forstykke:
Slå 30 m op .
Halvpatent:
Første pind ret og vrang.
2. p ret.
3. p vrang på vrang 
       Hvis p 2 var ret, så strikkes ned i lænken under, op i en ret = halvpatent.
4. p ret
5. p som pind 3.

Stik 6 cm halvpatent, se evt. på you tube, hvordan man gør.
Tag derefter en m ud mod halsen, i alt 10 gange. Til i alt 47 M. 

Lav den anden side, bare modsat. 

Sæt de to sider sammen, der er nu ialt 94 m.

Ryg: 
Slå 30 m op, husk mindre antal.
Første pind ret og vrang.
Fortsæt i halvpatent. 

Tag ud mod hals, en m, til ialt 35 m.
Det er ca. 3 cm.

Strik den anden siden modsat.

Sæt de to stykker sammen, ved at strikke det første stykke, slå 24 m op, mellem de to stykker..

Strik til ønskede længde.

God fornøjelse 😉





    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar