onsdag den 13. juli 2016

Sommerdessert.

Vi har masser af ribs, stikkelsbær og hindbær i haven. Dejligt at minsandten plantede dem for nogle år siden. 
Vi har i aften haft gæster, jeg lavede denne dessert.


                      

Plukkede hindbær og ribs, kogt dem til grød. Man kan også bruge frosne bær, jeg har tidligere brug frosne blåbær.
Kogte en flækket stang vanille med i grøden. 
Lod det blev helt koldt(jeg lavede det om formiddagen).

"Det hvide" er:
1/4 l. piskefløde, pisket. Tilsat SKYR natural, ca. i samme mængde. Og vanilliesukker.
Dette kan også laves flere timer før servering.

Krümmel:
Skulle være, havregryn "stegt" i honning på en pande. Bagefter rist gylden i ovnen. 
Men min ovn er gået i stykker, har bestilt en ny 😉 Den er jo ikke til at undvære 😳

Istedet købte en en æske Crüsli, det er et(altformeget sukkerholdigt morgenmadsprodukt) og brugte det.

Jeg lagde de tre dele i lag, måske du kan får flere lag end jeg, mine dessertglas er da alt for små 😜☺️

Pyntet med de bær jeg har brugt i grøden.

                        

                        


Ingen kommentarer:

Send en kommentar