søndag den 25. februar 2018

Ingefær shots.

Lidt forkølelse i kroppen, så skulle det være. Jeg ville også prøve at lave Ingefærshots.


Der findes et utal af opskrifter på nettet, jeg er ikke god til at følge opskrifter, så her er min.

200 g ingefær, skrælles(så godt man nu kan), men vask den grundig. Skær din i skiver.
Tre små rødder gurkemeje, den er svær at skrælle, så vask grundigt. Skær i mindre stykker. 
1 citron og en appelsin, pres saften ud af dem, jeg lagde også frugtkødet i gryden.
8 dl vand.
Koges i 40-45 min. 
Køles meget af, før der tilsættes 4 spsk rørsukker.
Det stod natten over i køleskabet.
Hældt på flaske, det giver godt en liter.

Opbevaring, 14 dage på køl? 

Røst flasken før du hælder shots op, der er bundfald i flasken.

                                 

                                 
 

   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar