søndag den 17. september 2017

Søndag eller?

Her holder vi aldrig fri, der er altid meget vi skal lave i weekenderne. Min søndag startede med morgen boller bagning, ren kærlighed til min mand.
Derefter godt 16 km i løbeskoene. Efter middagslur,  fik jeg kogt brombærmamelade, min far har plukket ca. 5 kg brombær, aftalen er at jeg laver marmeladen... God aftale.
Også skulle jeg lige bruge lidt af mine æbler.

         Morgenboller, langtidhævet.

      

          Jeg er også tilmeldt Hans Chr. Andersens 1/2 Marathon i Odense d 1/10-17. Så træningen 
          men det var vist ikke nødvendigt at løbe så langt.

      

         Brombærmamelade, af 1650 g brombær.

      
 
         Æblekage.
         2 æg
         180 g sukker
         100 g smør
         120 g hvedemel

          4-5 æbler, alt efter størrelse.

          Hakkede nødder,  og sukker til at strø ovenpå kagen.

          Pisk æg og sukker godt, tilsæt det smeltede smør og mel.
          Tryk æblebåde let ned i dejen, som jeg havde fyldt i et tærtefad.
          Drys med nødder og sukker.
          Bages ved 200 gr, ca 30 min.

                                 

      

      

      
   

      

       Lørdag fik jeg ikke opdateret bloggen, for da havde vi travlt.
       Vi fik slagtet syv, fire haner, den ene var dog så lille at jeg ikke gad bøvlet. Og to store suppehøns.


        

Et kæmpe arbejde, at rappe fjerene af de dyr.

Godt med kød, på de store orpingtonner.

                                     
  

       

    

   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar