søndag den 17. april 2016

Familietur.

For 3. år i træk er vi taget på familietur, mine forældre, min bror og svigerinde, min mand og jeg.
I år gik ture til Harzen. Jeg har aldrig før været i Harzen og blev positivt overrasket.
Storslået natur, meget fantasi omkring hekse(der han hekse overalt), men også kulturelle emner.
Vi boede i en pension i Schirke, dejlig nyere lejlighed, med tre soveværelser, stue og køkken.
Området i Schirke havde flere vandre - og løbeture, men meget op og ned ad bakker.
Tilføj billedtekst


Min mand og min mor.



Brochen-banen.
Lokomotiv der kører turister op til toppen af Brochen, det højeste bjerg i lokal området.







Rammelsberg, er en gammel mineralmine, der har været i drift i ca. 3000 år. Der brydes ikke malm mere, en selve minen er på UNESCO Verdensarvsliste.
Der er bly, sølv, jern og andre mineraler.











Også bytur i Goslar, en by man bestemt må besøge. Spændende flotte restaureret gamle huse.







Klokkespil i Goslar, figurerne der kom ud forstillede arbejderne i minen.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar