tirsdag den 7. juli 2015

Sommerferie 2015.

Så er vores ferie endelig startet.

Min mand har arbejdet på sin båd, så vores ferie er startet med en tur i den.
Hverken hunden(som aldrig har sejlet før) eller jeg er helt trygge ved det(jeg bliver let sø-syg).
Og hvor sejler man så her, Tja der hvor vinden bærer os hen.
Vi har set meget på DMI, og måtte justere i vores planer.
Vi er sejlet ud af Åbenrå fjord, det ved man aldrig lige hvor lang tid det tager.
også et lille stykke mod nord. Ind i en lille fjord mod Kalvø.
der ligger en skøn lille havn, ved en lille ø, som er naturreservat.

                         

                          

         
 Tirsdag morgentur.
                         

         


Brimer, er en Drabant 22' årgang 1975(ca). 

        

Det er første gang at Berta sejler, da vi forlod Åbenrå var der næste 30 gr. idag noget køligere, men mere uroligt vand, bølger på ca. 1,30 m. Det var lige i overkanten til den lille hund og mig. Da vi kom ind i Åbenrå fjord, var der stiv modvind, om vi kom ikke ud af stedet. Tilsidst måtte vi have motoren igang, for at komme i d.

                             

        

Min Skipper. 
                                        

I dække for regn, havde skipper lagt en pressning over lugen, fin funktion, for så kunne vi have lugen åben om natten.

                           

         

Der er sådanne små køjer "bagom" i båden, de hedder "hundekøjer", og på denne tur var de besat af en lille hund.

                           





   
 
 


   
    



Ingen kommentarer:

Send en kommentar