torsdag den 2. april 2015

Vi var i Hamborg, for at indløse en julegave.

Vi havde givet mine forældre tre overnatninger i Hamborg i julegave, sammen med min bror og svigerinde. Vi havde igen lejet en lejlighed gennem Airbnb, denne gang ved Yasmin. Lejligheden lå i et pænere arbejder kvarter, i Eimsbüttel. Vi købte tre-dags bus/togkort, også var det let at komme rundt, og ind til bymidten.
Jeg viste ikke at Hamburg bestod af så meget vand i "gaderne", det fandt jeg ført ud af på et besøg i 2013. Der er faktisk over 270 broer. Så vi sejlede en tur ud i industri-havnen, meget spændende at se de kæmpe skibe. Desværre var der endnu vinterlukket for sejlads på Alster, det kan ellers også anbefales, for der sejles ind i de snævre kanaler.
Men vi fik set Hamborgs rådhus, se nedenfor. Krydderi museet. Sct. Michaelis kirken, den har helt fra gammeltid været et pejlemærke for de sø-farende, har kan man komme både op i tårnet, med den mest fantastiske udsigt over hele Hamburg, og ned i krypten.

Der var søgedag efter flystyrtet i Alperne to dage før, derfor var alle flag på halvstang.

Drikkehane på rådhuset.

Hamburg Rathaus.


En af de mange broer.


Sct Michalis Kirken.

Alter i Sct. Michaelis kirken.



Mine forældre fik indløst deres julegave, her står de i tårnet på Sct. Michalis Kirken.

Det store nye operahus, som de nu har bygget på i flere år, og det bliver bare dyrere og dyrere.

Nogle af de ældste hus i Hamburg, som stadig står. Meget blev bombet itu under 2. verdenskrig.

Den gamle Elbtunnel, som jeg først på dette besøg fandt ud af fandtes. Der løber to ens rør under Elben, men kan gå i den, der kan også køre biler, men de skal hejses ned, så der var ingen trafik.




Pakhusene, som nu både er pakhuse og diverse museer.

Gewürtzmuseum / krydderimuseet, bestemt et besøg værd.

                        

                       

                        




 
min mand og min svigerinde.



             
    
På kafferisteri.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar