søndag den 15. marts 2015

Hverdagen og weekend.

Selvom der har været lidt stille på bloggen er vi har.
Hverdagen er travl med to fuldtidsjobs, så vil vi begge gerne løbe, Berta skal hverdag have en lang tur, katte og høns skal passes.
Idag startede min dag med en længere løbetur, jeg træner / holder mig fit til de løb jeg har tilmeldt mig, Eventyrløb i Odense d. 9/5, 10 km. Og halvmaraton i København d 13/9. 
Tiden er ikke særlig god endnu, skulle meget gerne blive bedre.
           
     
Så har jeg været lidt i forhaven, jeg vil gerne have den mere bunddække, men det er svært, jorden er sandet, ikke alt kan gro her. Jeg tænker, at jeg skal plante mere stedsegrønt, der ligesom kunne være skulpturer. 
Idag satte jeg et lærketræ og en buksbom ud, som jeg egentlig har haft i potter et par år. 
        

Madammerne fik det jeg rev sammen, i hønsegården. Så nu er de helt udmattede. Billedet er taget fra stuevinduet, for går jeg ud til dem, kommer de straks løbende hen til mig. 

        
  
Også vil jeg gerne forkæle de to "drenge" jeg bor sammen med, snart flytter vores yngste søn sikkert også hjemmefra, så jeg nyder ham lige lidt endnu.
Derfor har jeg bagt en dejlig Øl-kage.

        

        

Opskrift:
500 g hvedemel 
400 g brun farin
2 tsk natron
2 tsk kanel
1tsk stødt ingefær
1tsk stødt nelliker
1 tsk stødt allehånde( det havde jeg ikke i dag, så det kan udelades)
3,5 dl øl. Måske hvidtøl.
Rør alt det tørre sammen. Tilsæt øl tilsidst.
Bages ved 175 gr i 45-60 min.
Lad kagen køle - lidt, på en bagerist. 
Smager rigtig dejlig med smør på.
   

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar