torsdag den 13. juli 2017

Portugal 2017.

Jeg elsker at have vores børn med på ferie, men ikke hver sommer vil børnene samme ønsker som os, hvad vedrører destinationen. 
Så da vi i vinter planlage vores ferie, var det med bevidst fokus på noget hvor børnene også ville være med til.
Vi er nu i en lille landsby 9 km fra Sintra, eller 40 km fra Lissabon. 
Huset har fem soveværelser, og er udstyret med alt det isenkram vi også har hjemme. 
Vi fløj herned, og har lejet to biler, det gør os uafhængig af hinanden.
De billeder jeg lægger op nu er fra min iPhone, men jeg har taget det dobbelte antal billeder med mit kamera, de kommer på bloggen når jeg kommer hjem. 

Casa da Monservia, fandt jeg på hjemmesiden Wimdu.de 
De sødeste og meget hjælpsomme værter Cristina og Carlos.








      
   



Vores vej hedder: 




Tre af drengene har surfet i Australien, så første morgen var de afsted for at leje surfboards, de har også surfet tre dage, men det blæser voldsom her, så de sidste to dage var der pause. 

Her: Praia de São Julião.








Skøn aften -cykeltur med Kasper til Praia(strand) Magioto





Sandstensklipper.




På tur til Sintra.

Vi ville se den store Maurer fæstning, som ligger på toppen af et bjerg, og skurer ud over hele regionen.

Vi vandrede / klatrede op ad bjerget, 1300 m.
Mange blomster som hjemme i DK er stueplanter så vi.

Maurerborgen set fra Sintra.


Det første stykke vej gik gennem en skøn oase med mange flotte planter.





Ham her ❤️ Min klatremus.





Et korktræ.




Fin udsigt til Pena-paladset. 
Det var vi ikke oppe i i denne omgang.




















Ingen kommentarer:

Send en kommentar