torsdag den 13. juli 2017

Lissabon.

Igår, d. 12/7, tog vi den første... tur til Lissabon, jeg håber på en tur mere. For vi nåede slet ikke alt det vi gerne ville se, dels var der meget varmt, 32 grader. Dels stod vi en time i kø, for jeg havde læst at man absolut skulle køre med en af de gamle sporvogne, og helst nr. 28.
Det var absolut en oplevelse, vi kørte i de smalle gader i Alfama kvarteret, nogle steder kunne jeg række ud og røre ved husmuren.

                                  

                                  

                                  

        

Jeg ved egentlig ikke hvor lang tid vi skulle køre, men da vi havde kørt en 1/2 time mod vest, snakkede vi om, om vi ikke skulle hoppe af..
Men det kom helt af sig selv, for pludselig stoppede sporvognen af sig selv, idet der holdt en sporvogn foran som var gået i stykker.

                           
       

   Og hvordan fik jeg så dette billede?

Vi måtte jo ud af sporvognen, og fandt en fin Tapas bar, med den skønneste udsigt over store dele af Alfama, Museu de Lisboa, floden Tejo. 




Fra Tapas baren.











                                   

                                         

Praca do Comércio.

       

     


Og videre til,
Castello de São Jorge.
Hvorfra der er en formidabel udsigt over Lissabon, Tejofloden og Cristo Rei.

       

        

       

                                

Vi fandt heldigvis en fin is-bar.

        

                               




   

  

  
   






















Ingen kommentarer:

Send en kommentar