torsdag den 15. oktober 2015

"Brøtorte"

Rugbrødslagkage er blevet er fødselsdags tradition hos os.

Vores yngste søn fylder 19 år idag, fejres skal han, selvom han har valgt ikke at bede fri fra sit arbejde i aften. 

                                   

Opskrift:
6 æg
250 gr. Sukker
125 frisk rugbrød. Jeg synes det er bedst uden kerner til lagkage.
2 spsk. Kartoffelmel
1 spsk. Kakao
1 tsk bagepulver.

Æggene skilles, hviderne piskes, og stilles til side.
Æggeblommer og sukker piskes sammen.
Smuldre rugbrød, det er lidt svært med frisk brød.
Jeg sier kartoffelmel, bagepulver og kakao i.
Ved forsigtigt æggehviderne i.
Hældes i Springform, jeg "beklæder" den først med et stykke bagepapir.
Bages ved 160 gr., i ca. en time.

Jeg bager den altid dagen før jeg skal bruge den.
Når den er kold, løsner jeg den først fra papiret, derefter "flækkes" den på midten.

       

       

Så lægges marmelade eller kagecreme i.

       

Idag var det hjemmelave mirabella marmelade.

       

                                     
   





  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar