søndag den 19. juli 2015

Sommerferie på Bornholm.


Bornholm.

Vi er lige kommet hjem efter en helt fantastisk dejlig ferie på Bornholm.
Vi har set en masse, slappet af og nydt hinanden, lige hvad vi trængte til.
Der er jo nogle ting man skal se nå man kommer til Bornholm, og et af dem er Hammershus.

Borgruinen Hammershus.


Udsigt fra Hammershus.




Tårnet hvor Christian den 4.s datter Leonora Christine og hendes mand Corfitz Ulfelt sad som fanger, under Frederik
 den ? 

Min mand og vores hund, Berta.


Under denne ferie kunne vi rigtig se at vores hund stammer fra en slægt der er vant til at klatre i stendynger.

Opal søen, tæt ved Hammershus. det er et tidligere stenbrud.


Vi besøgte de små fisker landsbyer Teglkås og Hasle, med deres skønne små fiskerhuse









Dueodde. 
Hvor er der bare skønt.









Rundkirker.

Den største: Østerlars Kirke.


En af de mindre, Nylars kirke.


Huse i Rønne.



Danmarks mindste hus ligger på Vimmelskaftet i Rønne.


Helligdomsklipperne.


Mine ynglingsmotiver.



Køer ved Helligdomsklipperne.
 Skotsk Højlandskvæg.


Jeg kan jo blive ved, jeg har så mange flotte billeder, men det sidste for nu er Kunst museet ved Gudhjem. Jeg er lidt fasineret af den hellige kilde der løber gennem museet. 





Svanke, hvor vi boede.

"De fem søstre" Røgeriet i Svaneke.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar