torsdag den 28. maj 2015

3. hold kyllinger

Igår kom er igen kyllinger på matriklen. Men det var under stor dramatik. Hønen har ligget selv i det gamle hønsehus i en balje. Jeg har læst man skal lægge en græstørv i, når man ikke lægger reden direkte på jorden. 
Det hist sig bare at det var en myretue i græstørven,den var fuldstændig levende, hvilket har gjort at skrukmutter er gået af reden, med 10 kyllinger. Jeg finder fem æg i reden, to med hul i. Jeg piller skallen af den ene og kyllingen pipper, så ind under skrukken. Et til æg piller jeg også det halve skal af, det bløder. Men ak, her til morgen er de begge døde, plus en mere. 
Så der er ni små Wayndotter. 
Men også rigeligt, når jeg i forvejen har 3+5 kyllinger. Og får igen i næste uge. 
                                      

                                      

Der er otte her, den sidste er under skrukken.
  
                          


Ingen kommentarer:

Send en kommentar