onsdag den 14. januar 2015

Nyt Sygehus Sønderjylland, Aabenraa.

Det har været en lang proces. Da jeg blev ansat som Klinikleder ultimo 2011, viste jeg at der skulle bygge en ny afdeling / sygehuset skulle udvides. Men jeg beskæftigede mig ikke ret meget med det, fordi vi d. 1/1-2012 startede et helt nyt koncept op: Fælles Akutmodtagelse, FAM. 
Alle akutte patienter skulle ind ad "en dør". 
Samtidig med at vi "opstod" blev der trukket, seng og personalet fra de eksisterende afdelinger, det har været en lang og drøj proces.
Da vi flyttede op i den nye afdeling d. 15/9-14, fik vi to nye specialer, nye kollegaer og lokaler. Jeg synes vi var velforberedte, men det har været en drøjt efterår, og vi  kæmper stadig for at få det bedre, både for patienter, pårørende og personale.

Dette er det nye sygehus:

           

I mandags, 12/1-15, var der indvielse af det nye sygehus. Vi fik bl.a besøg af Prinsesse Marie.

                           

                            

                            


                                           



                             

Jo, Prinsessen var meget interesseret, og spurgte meget.

      

Og endnu et interview. 
   
      











    
       






Ingen kommentarer:

Send en kommentar