torsdag den 29. januar 2015

Ferie.

Vi har de forrige fem år været i St. Johann, i Østrig på ski ferie. Men de har desværre lukket deres hotel, og lavet ferie lejligheder. Vi har faktisk haft sådan en lejlighed, men vi har tilkøbt 1/2 pension, og så er det også rigtig ferie for min mand og jeg, når vi ikke skal lave mad.
Men vi(mest min mand) har så ledt efter noget lignende, og jeg må nok sige at vi har fundet det perfekte for os.
Det ligger i Kleinwlasertal i Østrig, det vil sige man køre ind i dalen fra Tyskland, ved Oberstdorf. 
Her ligger et hotel / Gasthof som vi ønsker det.
Vi bor i en ferielejlighed der er bygget i 2013, nyt og lækkert. Og går så op til hovedhuset og spiser. 

        

Vi står langrend min mand og jeg, i år har vi kun en søn med, og han står langrend sammen med os.

        

   Min mand øverst, og her til venstre.

Byen vi bor i udkanten af hedder Riezlern, men selv vi bor lidt ude for byen er det ingen problem, for der er gratis busser for hotellets gæster, så vores bil har stået i carport hele ugen. 

Vi har selvfølgelig besøgt Oberstdorf. Som jo har huset verdensmesterskaber i diverse ski discipliner. 
Skihop.

           
Det har næsten sneet hver dag i hele ugen.

Og alt i alpin skiløb på Nebelhorn.

            
Vi var heldig at tage op til toppen på en dag med sol.

          

           

           

Efter Nebelhorn drog vi ned i dalen til Breitachklamm. 
En dyb kløft der er dannet i istiden da en gletsjer har skåret sig igennem den ler som kløgten er dannet af. Der er ofte højvande især i foråret. I 1995 falder et stort klippe stykke ned og blokere for vandet, der så ophobes i en dæmning, seks måneder efter brydes dæmningen af vandet, med store oversvømmelser til følge.


                                                                           


         

         
  
    
Til slut lidt billeder fra området hvor vi bor.

           

            

                         

         


                        
 












 
    

    




  

   

    



      
     
      
     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar