lørdag den 15. november 2014

Lys til hønsene.

Vi får mellem 1-3 æg om dagen, vi har 5 der lægger æg, og 4 der godt snart må komme igang. Jeg har ikke før haft lys i hønsehuset, men har fået købt en lyskæde med timer på, og batteridrevet. Så denne vinter vil jeg prøve og se om jeg kan holde æglægningen igang. Racehøns plejer at stoppe om vinteren, men i år har jeg fået Maraner, de er bedre æglægger end mine Orpingtonner, så måske lykkedes det. 
Timerne er tændt i 8 timer og slukket i 16 timer, så jeg sætter den igang kl 5:30 på mandag. Så slukker det om eftermiddagen, inden det er helt mørkt, og madammerne kan nå at finde i seng.
Høns skal have lys i 8 timer dagligt for at lægge æg. Jeg er en lampe udenfor som lyser i hønsegården, men det var ikke nok sidste vinter, til at holde produktionen igang.

         

Ingen kommentarer:

Send en kommentar