lørdag den 30. august 2014

Fra have til mave.

Jeg har idag plukket æbler fra vores ene æbletræ, de har rigtig mange frugter i år, egentligt første gang de rigtig gir' noget, jeg tror vi plantede dem for 7 år siden.
           


Så måtte jeg da bage en kage.

            

250 g smør, jeg smeltede det.
250 g sukker.
4 egne æg 🐓
250 g mel
1 tsk bagepulver
4 tsk vanilliesukker
7 æbler fra min have.
Kanelsukker, til at strø på.

Springform.

Bages ved 180 gr.  i en "god" time.

Rør sukker og smør godt.
Tilsæt mel, bagepulver og vanilliesukker.
Skræl æblerne, skær dem i tynde både.
        

Læg et bagepapir i springformen.
Læg et lag itu skårne æbler i bunden, drys med kanelsukker. 
Hæld dejen over. Læg resten af æblebådene ovenpå, og drys med kanelsukker.
         


         


Ind i ovnen en time.

        
         


         

Smager himmelsk varm 😉. Velbekomme! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar