tirsdag den 20. maj 2014

Kyllinger

Nu er de næsten seks uger, og de sidste to nætter har de sovet her, ovenpå en rede kasse. Rosa går lidt med dem, men hun foretrækker de andre høners selskab. 
Igår aftes fik jeg en slem forskrækkelse, de tre store høns(ikke Rosa) hakkede og "kanøflede" den ene kylling, så kom Berta til, og jeg ved ikke om hun hjalp kyllingen, eller om hun var på hønsenes side, men væk var kyllingen - ind under hønsehuset. Jeg kunne hverken se eller høre den, og jeg kan ikke komme ind under hønsehuset. Så hentede jeg majs, lokkede de store ud, så kun Rosa og de to andre kyllinger var i gården, smed også majs i gården. Og pludselig var kyllingen der igen😊 
Men der er en af de stribede kyllinger som de andre er meget efter 😣, jeg ved godt der er en hakkeorden, men det er meget slemt når de er efter den. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar