søndag den 30. oktober 2016

Høns i haven.

Det er skønt med høns i haven, jeg elsker at en skrukmutter ruger kyllinger ud, dejligt at have kyllinger i haven, der vokser op, sådan skal det jo være.
MEN bagsiden er, at jeg ikke har plads, ej heller mulighed for at have en hane. 
Så i dag måtte vi "rydde" lidt op.

Tre haner, som er ruget ud i min have i juni i år, de havde vægt, efter slagtning og udtagning, 1942 g - 2060 g. 
En fireårig høne, hun vejede 2550 g. 
Hønen har vi fået som suppe høne i aften. 
Hanerne ligger i fryseren. 

       

Tidlig oppe, det er bedst at indfange høns før 
                                                                                    de står op.
   

                                    


Jeg kom til at tænke på at min farmor altid serverede ris-rand til klar suppe. Jeg fandt opskriften på nettet.
   

   

Ris til klarsuppe.
(jeg har også tilsat en lille gulerod).


   

Egentlig er der skønt at være selvforsynende..
    










Ingen kommentarer:

Send en kommentar